Nieuws
.
6/3/2023

CASE: klantentevredenheid meten met AI

AI is de kinderschoenen ontgroeid. Het biedt onbeperkte mogelijkheden. Tegelijk blijft het potentieel van AI voor heel wat bedrijven nog onduidelijk. Met deze case bieden we een concrete AI-oplossing om klantentevredenheid te meten.

Voor wie is deze case nuttig?
Bedrijven die een beter inzicht willen in de houding van de klant ten opzichte van een productgamma of een specifiek product of dienst.

Welke data heb je nodig?

  • Reacties op website of social media posts zoals Facebook, Twitter en Linkedin. Reacties op advertenties kunnen bijvoorbeeld erg nuttig zijn, maar ook vrijblijvende product reviews via de website zijn waardevol.
  • De dataset kan nog uitgebreid worden door social media posts te filteren op hashtags, productnamen o.a.

Aan de slag

We analyseren ten eerste online reviews van klanten (via website of social media) om een beter idee te krijgen van de perceptie die heerst rond de gekochte producten. We gebruiken daarnaast technieken voor tekstherkenning die de emoties in deze reviews detecteren. Vervolgens koppelen we dit alles aan producten of diensten en krijgen we zo een inzicht in de klantentevredenheid.

Lees ook zeker onze AI-toepassing Productontwikkeling en Vraagherkenning.

De hele case in detail verder lezen? Inclusief alle nodige code? Download dan snel hier onze case.

De hele case in detail verder lezen? Inclusief alle nodige code? Download dan snel hier onze case.

De hele case in detail verder lezen? Inclusief alle nodige code? Download dan snel hier onze case.

Download hier het kaartspel en de AI-dee canvas.

Van theorie naar praktijk

Met artificiële intelligentie neem je data-driven beslissingen. Wil jij je voorraad accurater voorspellen, inkoopgedrag efficiënter sturen of HR-processen optimaliseren? AI geeft jouw bedrijf op elk vlak een duw in de rug. Ontdek ons aanbod aan toepassingen die je razendsnel van theorie naar praktijk loodsen.

OPLOSSINGEN